گزارش برنامه نقد و نمایش فیلم آپولو ۱۳

 نمایش و نقد علمی_سینمایی فیلم آپولو ۱۳

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت

 

دومین برنامه نمایش و نقد فیلم در سال ۱۳۹۵، با فیلم علمی تخیلی آپولو ۱۳ به کارگردانی ران هاروارد روز سه شنبه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن نمایش فیلم انجمن سینمای جوانان آغاز شد.


photo_2016-05-15_13-27-19

پس از پایان فیلم در ساعت ۲۰:۱۰ آقای باقرفر درمورد نحوه ساخت فیلم ، کارنامه کارگردان و سبک فیلم های وی صحبت کردند و در ادامه آقای جزایری با ارائه پاورپوینتی در مورد ماموریت های آپولو که از سال ۱۹۶۱ آغاز شده بود،شروع کرد تا به ماموریت آپولو ۱۳ رسید و به طور مفصل درباره ی اشکالات این ماموریت که بعد ها تاثیر خودش را بر روی ماموریت های دیگر گذاشته بود صحبت کرد.  اینکه این اشکالات چگونه در ماموریت های بعدی گرفته شد و سپس درمورد اهمیت تاریخی این مسأله و مقایسه تصاویر اصلی با تصاویر فیلم که به خوبی آن را در فیلم نشان داده بودند از جمله مباحث مطرح شده در این بخش بود.


photo_2016-05-15_13-27-25

photo_2016-05-15_13-27-08


بحث و گفتگو با اعضای حاضر در جلسه ادامه یافت تا اینکه آقای ستایش در مورد ژانر فیلم که علمی تخیلی است و اینکه جنبه تخیلی ان بسیار کمرنگ است به گفت گو پرداخت و بیان کرد در این فیلم با اینکه ماموریت شکست خورد ولی میل به بقای بشر و اقداماتی که در فیلم برای نجات این سه فضانورد انجام میدهند و چطور این مسایل واقعی را به صورت دراماتیک کنار هم قرار دادند  مورد توجه واقع است.

photo_2016-05-15_13-27-22

گفتگو ها درباره حالات چهره بازیگران و استفاده بهینه از موسیقی و دیالوگ های از فیلم مثل : “یک آمریکایی نباید در فضا بمیرد” یا “این گام کوچکی برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است” تا ساعت ۲۱:۳۰ که پایان جلسه بود ادامه یافت.