برگزاری رصد شبانه در دبیرستان مدرس هفت تپه

برگزاری رصد در مدرسه مدرس –هفت تپه

تاریخ: شمسی:۲۸ بهمن۱۳۹۴

رصدگاه: هفت تپه-مدرسه مدرس

ابزار: دوربین دوچشمی ۷۰*۱۵ ، یک دستگاه دوربین DSLR،دو تلسکوپ ۸ اینچ دابسونی

رصد مدرسه ی مدرس در تاریخ چهارشنبه ۲۸ بهمن ۹۴ با همکاری مدیریت محترم این مدرسه برگزار گردید.

بعد از مکان یابی محل قرار گیری ابزار آلات رصدی ،برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه  با گروه بندی دانش آموزان و آشنایی آنان با آسمان شب توسط خانم جولا با نمایش اسلاید به همراه توضیحات آغاز گردید.

IMG_8970

به صورت همزمان برای گروه دیگری از دانش آموزان رصد ماه با توضیحات خانم صمصام رصدگر با تجربه ی آسمان شب در مورد ساختار تلسکوپ همراه بود.رصد ماه با جزییات بیشتر در تلسکوپی دیگر توسط خانم بابادی برای دانش آموزان و معلمان مدرسه مدرس فرصتی برای دیدار با ماه فراهم نمود.

IMG_8950IMG_9012

سپس دانش آموزان در قسمت بعدی توسط خانم فتاحی با دوربین دوچشمی آشنا شدند و ماه را در این ابزار مشاهده نمودند.در بخش دیگر برنامه آشنایی با صورت های فلکی زمستانی،اسطوره ها و اساطیر و همچنین نحوه ی جهت یابی توسط آقای جزایری انجام گرفت.

IMG_8966

دیدار با خوشه ی پروین و رصد سحابی جبار از جمله قسمت های بعدی این برنامه بود که با استقبال دانش آموزان همراه گشت.در انتهای برنامه رصد سیاره ی مشتری که این شب ها از حدود ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه در آسمان طلوع می کند یکی دیگر از جذاب تر ین قسمت های این برنامه بود.برنامه رصد تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه ادامه داشت.همچنین در این برنامه ی رصدی جمعی از دبیران و خانواده های آنان نیز شرکت داشتند.

IMG_9067

 

 

با تشکر از مدیریت مدرسه مدرس

عکاس : الهام باقری

هماهنگی:  خانم کوثر صمصام

گزارش: سید جلال جزایری