نمایش و نقد علمی سینمایی فیلم بین ستاره ای ( interstellar )

در سومین برنامه مشترک انجمن علم و اندیشه پویا و انجمن سینمای جوانان خوزستان فیلم بین ستاره ای ( interstellar ) ساخته کریستوفر نولان با حضور کارشناسان و علاقمندان به نمایش و نقد گذاشته می شود.
….
اگر حیات روی کره زمین برای انسان میلیونها سال دیگر تضمین شود یا اینکه تغییرات اقلیمی شرایط را سخت یا غیر ممکن کند، در هر صورتی سفر به مکانهای دیگر کیهان چه دارای حیات باشند چه نباشند از چالش های همیشگی دانش بشری بوده است .

اما جدا از هیجان سفرهای کیهانی برای ما که تاکنون توانسته ایم فقط بر روی یکی از اجرام آسمانی فرود بیاییم، مسایل بیشماری وجود دارد.

درک دقیق گرانش، تسلط بر زمان، کانالهای انتقال و کرم چاله ها، سیاهچاله ها و دستیابی به اطلاعات    آنها تنها عمده مواردی است که همواره دانشمندان را درگیر خود کرده اند.

فیلم بین ستاره ای جدا از این که چقدر توانسته بر اصول علوم فیزیک و نجوم پایبند باشد، با شبیه سازی یک سفر کیهانی مسلما ذهن مخاطب را درگیر مسایل ذکر شده میکند.


interstellar

ایده ساخت فیلم اینتراستلار را ابتدا کیپ تورن فیزیکدان برجسته و لیندا بست مطرح کردند. ابتدا قرار بود استیون اسپیلبرگ این پروژه را شروع کند اما در ادامه کریستوفر نولان جایگزین وی شد.

سرانجام این فیلم در سال ۲۰۱۴ با بودجه ۱۶۵ میلیون دلاری ساخته شد و بازتاب گسترده ای بین منتقدین سینما و همچنین مکتب های علمی جهان داشت. اینتراستلار برنده جوایز متعددی برای جلوه های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی نیز شده است که در این بین میتوان به جایزه اسکار جلوه های ویژه اشاره کرد.
…..
شرح برنامه؛

زمان نمایش: پنج شنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۷
مکان: اهواز _ بلوار ساحلی _ موزه هنرهای معاصر _ انجمن سینمای جوانان خوزستان